Eesti Päevaleht jätkab avalikkuse eksitamist

Prindi


23.05.2008 - Täna avaldatud artiklis "Abordivastane portaal pääses raha tagastamisest" edastatab Eesti Päevaleht (EPL) taas tõele mittevastavat informatsiooni.


Esiteks teavitatakse avalikkust, et portaali Abort.ee on abordiriistade fotod lisatud alles pärast Sotsiaalministeeriumi esindajatega kohtumist. Tegelikult on kõnealune galerii muutmata kujul olnud portaalis selle avamisest saati.


Samuti on vale väide, et portaali tehtud täiendused ja muudatused piirduvad mõningate lausete ja sõnade muutmisega ning lingi lisamisega ministeeriumi aborditeemalistele seisukohtadele. Tõde on, et portaali tehtud täiendused ja muudatused on palju ulatuslikumad ning kahtlemata oleks EPL-i ajakirjanikud võinud selles ka artikli avaldamise eelselt veenduda lugedes portaali avalehel juba 13. mail üles pandud uudist pealkirjaga "Muudatused ja täiendused".


EPL-i tähelepanu on nimetatud väidete väärusele juhitud ning jääb üle loota, et lugupidamisest tõe vastu avaldatakse vastavad parandused.


Ühtlasi on EPL-i artiklis jäänud märkimata, et Sotsiaalministeerium on Elukultuuri Instituudile selgesõnaliselt kinnitanud, et Abort.ee-sse on kõik osapoolte ühisel koosolekul kokku lepitud muudatused ja täiendused sisse viidud. Täiendavate pretensioonideta loeti projekt lõpetatuks.


Viimase asjaolu oleks uuriv ajakirjandus kindlasti teada saanud, kui Elukultuuri Instituuti kritiseeriva artikli avaldamise eelselt oleks viimasega ühendust võetud.


Tuginedes EPL-i artiklile, on ülalnimetatud vigu sisaldava uudisnupu avaldanud ka Delfi ja Postimees.


Tegu ei ole esimese korraga, kui EPL Abort.ee kohta valeinformatsiooni levitab. 18. aprillil kirjutati vääralt, et Abort.ee-s sisalduvad tekstid on laenatud katoliiklikult organisatsioonilt. Hoolimata lehe peatoimetaja teavitamisest, et toodud informatsioon ei vasta tõele, EPL artiklis vastavaid parandusi ei teinud ega õiendust ei avaldanud. 29. aprilli nupus kirjutati Sotsiaalministeeriumi sotsiaalala asekantsler Riho Rahuojat tsiteerides vääralt, et Elukultuuri Instituut on lubanud Abort.ee-s täpsustada, et kõik rasestumisvastased vahendid ei ole tapjad. Samas ei ole sellist lubadust antud, kuna portaalis ei ole kunagi väidetud, et kõik rasestumisvastased vahendid on tapjad (või et ükski vaid rasestumist vältiv vahend oleks tapja).